Rongid ja lennukid ja 9/11 :)

Kui palju oleks teie nõus maksma 49-minutise rongisõidu eest :)? Tegin just oma elu kalleima rongisõidu. Kui kunagi sõitsin Taanis 2 tundi ja maksin selle eest 70 eurot, siis ei jõudnud ära imestada. Ma ei uskunud, et kuskil veel kallim olla saab. Sai. Rong sõidab Pariisi Charles de Gaulle lennujaamast Lille linna täpselt 49 minutit. Iga minut selles rongis maksab 1,6 eurot. Olles just tulnud Ugandast, kus ma 0.23 euro eest kaks tundi bussis veetsin (küll oluliselt väiksema kiirusega, aga see on teine teema), siis ei suutnud ma seal rongis isegi kuidagi vabalt olla. Tundus, et peab hullult nautima nüüd seda luksust. Rong sõitis ikka päris kiiresti, 200 kilomeetrit läbisime 49 minutiga. Põhimõtteliselt kui rong (esimest korda) pidurdama hakkas, siis hakkasid inimesed vaikselt ukse poole liikuma, mingeid teadaandeid polnud vaja, kiirus läks lihtsalt nii oluliselt alla. Internetist ette ostes ja hoolikalt sõiduaegu valides saab ka odavamalt. Aga kui tuled lennuki pealt õhtusel ajal, siis pole just valikuid palju.

Rongis istudes meenus, kuidas ma kümme aastat tagasi, 2007. aasta detsembris sama teekonda vastupidises suunas läbisin. Lille linnast Pariisi siis. Hääletades. Ütleme nii, et läks oluliselt kauem, kui praegu. Selle seikluse osaks oli veel hetk, kus mind poolel teel reaalselt keset kiirteed maha pandi ning kiirtee politsei mu üles korjas ja bensukasse viis, kus ma siis KOLM TUNDI hääletasin ja päris hilja õhtul kuhugi väga suvalisse (ja mitte just kõige turvalisemasse) Pariisi linnaosasse jõudsin.

10 aasta tagune foto.... :) tundub nagu oleks peaaegu eile olnud
Tollel hetkel poleks ma elu sees 82 eurot maksnud selle otsa eest. Ma oleks enne kohale kõndinud. Ja siis mõtlesingi, et kui palju ikka jõuab muutuda. Mitte just lühikese ajaga, aga rõhk on sellel, et KUI PALJU.

Hotelli jõudes avastasin, et täna on 9/11. Ma vist olen varem ka sellel kuupäeval lennanud ja siis avastasin ka juhuslikult hiljem. Tänane lend oli väga äge. Hakkasin "Minu Tansaania" raamatut lugema ning aeg lihtsalt lennnnnndddaaaaas seal lennukis :). Mingi hetk vaatasin, et leheküljed ka lendavad. Kuskil 2,5 tunniga lugesin 130 lehekülge. Vahepeal sõin veel võileiba ja tegin muud huvitavat. Siis hakkas mõte lendama. Sellest, milliseid tundeid Keenia naaberriigist kirjutatud raamat, kus ma ka ise mõned kuud elanud olen, kirjutan kindlasti hiljem täpsemalt. Pean veel kuskil 5 tundi leidma, siis saab see 300-leheküljeline raamat läbi loetud, kui samas tempos jätkan.

Kui see rongipileti intsident välja arvata, siis on kõik väga odav tundunud siin. Naljakas, mul on ikka kuidagi automaatselt see tunne sees, et kui kuhugi Lääne-Euroopasse minna, siis kõik peab oluliselt kallim olema, kui kodus. Mis nii oligi ... kümme aastat tagasi. Mäletan reaalselt, kuidas me 2-nädalase Skandinaavia reisi jaoks 2006. aastal kõik toidu Eestist kaasa ostsime ning kui bensukas eurost vett nägime, siis no ma ei mäleta...kas me jätsimegi vee joomata või... igastahes jube kallis tundus. Nüüd on hoopis vastupidine efekt juba päris mitmel reisil olnud. Kuidagi automaatselt eeldan, et hinnad on kallimad, aga no näiteks täna läksin täiesti suvalisse esimesse söögikohta sisse, kust sain kaasa toidukombo joogiga 5 euro eest. Tundus, et hullult hea diili sain.

Igal juhul. Üksi ja tööasjus reisimine on alati kuidagi selline natukene meditatiivne tegevus. Mõte hakkab liikuma. Ideed tulema. Ja kuidagi sellistele asjadele on aega, millele kodus pole olnud, näiteks seesama raamat, mis mind kodus päris pikalt riiulil ootas. Vaatame, mis homme saab. Nautige ! :)

Kui Ryanair on lendavaks Säästumarketiks tituleeritud, siis airBaltic võiks olla näiteks lendav Maksimarket :)