Gurmeereis Lõuna-Eestis

October 28, 2017

Alates 2011. aastast oleme käinud Nele, Meelise ja Piiaga traditsioonilisel suvereisil. Kui esimesel aastal oli selleks suurejooneline 2-nädalane eurotripp, siis järgmistel aastatel taandus reis Eesti-Läti avastusretkele ning Saaremaa-Hiiuma ringreisile. Sel suvel meil lihtsalt ei olnud ühist aega, mil koos reisile minna. Aga ega siis reisi ära jätta ei saa! Niimoodi me oma suvereisi oktoobri keskpaika planeerisimegi. Aega selleks siis 2 päeva.

Kui varasematel aastatel algasid läbirääkimised teemadel, et kas minna välismaale või mitte, siis seekord oli hoopis teemaks, et "ega me mööda mingeid vaatamisväärsusi küll trippida ei viitsi". Nojah. Vanusega pidi see mugavus tulema jah. Niimoodi bookisimegi endale ööbimiskoha Rõugesse ning mõtlesime, et küll seal vaatab edasi. Ööbisime Ööbikuoru Villas, mis hinnalt võrdlemisi soodne (2 inimese pakett 2 soolakambri seansi ning hommikusöökidega 2 ööd kokku 109 EUR) ning muidu mõnus - ja mis peamine, üliilusas kohas!

Piiat polnud ei mina ega Meelis väga kaua näinud ning kui me ta autosse istusime ning tavapärase norimisplaadi peale panime, siis ütles ta juba mõne minuti pärast: "Ohhh kui hea on jälle teiega koos reisida!". Kuigi me mitte midagi ette planeerinud ei olnud, siis möödusid kaks päeva väga sisutihedalt ja plaanid tekkisid kuidagi jooksvalt. Ühtlasi võib selle reisi ristida ka gurmeerännakuks Lõuna-Eestis. Ühest kohvikust teise :) Toidupilte on päris tore teha!

Alustasime juba eelmistelt reisidelt tuttava kohaga Pubi nr. 17 Võrus. Oli reede õhtu ja inimesi üsna palju, kuid see pubi on mõnusalt liigendatud ja teenindus oli kiire. Tellimine oli omaette protsess, kus sai üksteist päris palju noritud. Meelis käis terve menüü läbi, kuid ei leidnud sealt mitte midagi, mida tellida oleks tahtnud. Toidunimekiri pikk, aga isu pole - esimese maailma probleemid. Piia leidis endale sobiva probleemideta - ta otsustas tellida kogunisti tervelt ühe teetassi. Nele valikuks osutus seen. "Jah, seen. Tellisin seene." Mina võtsin ahjupasta, mis oli väga hea, aga nagu tavaliselt, ei jõudnud seda lõpuni süüa ning sain ka enda norimise kätte.

Sellest, mis õhtul toimus, ajalugu vaikib, kuid päris mitu inimest väitis, et neil on naermisest kõhulihased NII valusad. Hommikusöögilauas oli nii mõnus mitu tundi järjest jutustada. Vaatasime aga vaadet ning jutustasime.

Mingil hetkel pidi see ju juhtuma: me lõpetasime söömise ning otsustasime ka end veidi liigutada :) Õnneks on Rõuge väike ja vaatamisväärsused kõik ühte kohta kokku koondunud. Pesapuu vaatetornist vaatas meile vastu värvikirev sügis. Seda pilti uskumatult vaadates sain aru, et olen ilmselgelt liiga kaua Tallinnas olnud. Isegi natuke üllatav oli sellist värvikirevust ja ilusat loodust näha. Nagu postkaart!

Kuna olimegi juba pikalt nälginud, siis suundusime seekord sööma Haanjasse. Päris üllatav oli täiesti väljasurnud külas astuda sisse kohvikusse Suur Muna ning leida eest tiheda sagimise, päevapakkumised, mõnusa õhkkonna ja koduse teeninduse. Ja muidugi.... PARIMAD PANNKOOGID! Piia tellis järjekordse salati, Meelis sõi ühe kopra ära, mina hakkliha salatiga ning Nele ravioole. Viimased olid ainus pettumus, kõik muu väga hea. Suurt Muna soovitame täiega!

Edasi liikusime minu suurel nõudmisel külla Illimarile, kes paar aastat tagasi kolis täiesti metsa! Renoveeris seal maja ära ning nüüd kasvatab oma elukaaslasega juba last. Viimane tuli meile üllatusena, kuna Facebookis ju lapse pilti polnud :D :D :D Oli äge näha, et maja remont oli valmis saanud ning seal oli hea kodune olla. Ning nii suurt vannituba, kui Illimaril, ei ole mina veel näinud.

Õhtul olid meil veel eest massaažid ja soolakamber ja õhtusöök meie ööbimiskohas. Söök oli selline keskmine, ei midagi erilist. Massaaž oli ka okei ning soolakambris sai lihtsalt nalja :) Järgmisel hommikul tiksusime jälle hommikusöögi laua taga ning suundusime siis Valgesoo rabasse! Autost välja astudes lõi pahviks värke õhk ja männilõhn ja raba... Kuna ilm oli superilus, oli seal rabas nagu festival - perekondade kaupa olid inimesed looduses. Kokkuvõttes oli väga mitmekülgne ning tore nädalavahetus. Soovitame jällegi ja veelkord - puhake Eestis! :)